toplenzen.nl

Veel gestelde vragen

 

Algemeen 

Waarom kan ik niet betalen per acceptgiro?
Bij Toplenzen kunt u niet per acceptgiro betalen. Wij hebben de volgende 5 betaalopties voor u: iDEAL, creditcard, Paypal, internetbankieren / overboeking, deelbetaling (vanaf 50%) en eenmalige machtiging.

Waar kan ik de Nationale Contactlens Controlebon inleveren?
U kunt de Nationale Contactlens Controlebon inleveren bij meer dan 250 opticiens in Nederland. Klik hier om te bekijken welke opticiens zijn aangesloten bij de Nationale Contactlens Controlebon.

Is het verstandig om zomaar (andere) lenzen te bestellen?
Het is niet verstandig om zomaar andere lenzen te bestellen. Bij contactlenzen is niet alleen de juiste sterkte van belang, maar ook de juiste pasvorm (radius en diameter). Tevens zijn niet alle lensmaterialen voor iedereen even comfortabel. Het is mogelijk dat u klachten krijgt indien u hier geen rekening mee houdt. Het is verstandig om nieuwe lenzen eerst te laten aanmeten bij een opticien, voordat u zomaar andere lenzen bestelt.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Indien u ingelogd bent, kunt u aan de rechterkant klikken op wijzig Mijn gegevens. Hier kunt u zaken als postadres, e-mail adres en wachtwoorden wijzigen. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u bovenin op de homepage op inloggen en vraagt u in dit scherm uw nieuwe wachtwoord aan. Deze is vervolgens weer aan te passen bij Mijn gegevens.

De nieuwsbrief, herinneringen en sms-diensten?

U kunt bij Toplenzen.nl als service de nieuwsbrief, automatische herinneringen voor het bestellen van nieuwe lenzen en sms-berichten ontvangen. U kunt in uw account aangeven bij mijn gegevens of u hiervan gebruik wenst te maken.

Wat is de draagtijd van Acuvue lenzen?
Acuvue kan zowel als 2-weeklens, waarbij de lens iedere avond uitgenomen en gereinigd wordt, en als weeklens, waarbij u de lens dag en nacht draagt, worden gebruikt. Het is aan te raden om Acuvue lenzen als 2-weeklens te dragen, maar volg altijd de aanwijzingen van uw optometrist.

Wat zijn silicon hydrogel lenzen?
Het materiaal van silicon hydrogellenzen (ook wel dag en nachtlenzen genoemd) laat extra veel zuurstof naar het hoornvlies door. Hierdoor is het comfort bij lange draagtijden groter. Silicon hydrogellenzen kunnen na advies van een contactlensspecialist worden gedragen.

Hoe kan Toplenzen.nl zoveel goedkoper zijn dan de opticien?

Toplenzen.nl heeft geen dure winkellocaties waar het de producten aanbiedt, hiervoor hoeven wij deze kosten niet door te berekenen in de prijzen. Tevens koopt Toplenzen.nl de lenzen in grotere aantallen in, wat zorgt voor scherpe inkoopprijzen.

Levert Toplenzen.nl originele producten als ik bestel?
U krijgt altijd originele producten van ons. Medische producten zoals contactlenzen zijn altijd identiek, ongeacht wie ze verkoopt. Daarom kunt u er zeker van zijn dat u van Toplenzen.nl altijd precies dezelfde contactlenzen krijgt als u bij uw opticien zou krijgen. Ten opzichte van de opticien krijgt u de lenzen echter goedkoper, sneller en gemakkelijker.

Wat bespaar ik door mijn lenzen bij Toplenzen.nl te bestellen?
Ten eerste bespaart u tijd en moeite. Bij toplenzen.nl kunt u 24/7 gemakkelijk uw lenzen bestellen. Ten tweede bespaart u geld. Toplenzen.nl is tot wel 70% goedkoper dan de opticien.

Acties

Zijn de flessen vloeistoffen van de actie geschikt voor zachte lenzen?
De vloeistoffen van de actie zijn speciaal voor zachte contactlenzen.

Wat moet ik doen om gebruik te maken van de vaste klanten korting?
U hoeft niets te doen indien u gebruik wilt maken van deze actie. Dient u 4 orders boven een bedrag van €45,- te plaatsen.
Indien u dit gedaan heeft zal automatische bij uw 5e order boven de 45,- 10% korting van uw totaal bedrag af gaan. 

Bestellingen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Je ontvangt de bestelde lenzen binnen 2 tot 5 werkdagen na ontvangst van je betaling in je brievenbus (binnen Nederlands gratis bezorging)! Torische en multifocale lenzen 5 werkdagen. Wanneer je pakketje buiten Nederland of België moet worden bezorgd dan gelden aangepaste leveringstijden (klik hier voor de leveringen naar het buitenland).

Hoe bestel ik gemakkelijk opnieuw vanuit mijn account?
U kunt als u eerder bij Toplenzen.nl heeft bestelt, uw laatste bestelling kopiëren naar de winkelwagen (geldt voor bestellingen die u ná 1 juli 2009 heeft geplaatst). Indien u in uw account rechtsboven naar Mijn orders gaat, kunt u daar op kopieer klikken. De order wordt dan automatisch overgenomen. Na het kopiëren van uw order kunt u gemakkelijk zaken als sterktes en acties aanpassen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet goed is geleverd door Toplenzen.nl?
Indien uw bestelling niet goed is geleverd door Toplenzen.nl, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij geven u een antwoordnummer waar u de verkeerde order kosteloos naar toe kunt sturen. Wij zullen vervolgens zorgen dat u de juiste bestelling zo spoedig mogelijk ontvangt.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet goed aan Toplenzen.nl heb doorgegeven?
Indien u uw bestelling niet goed heeft doorgegeven aan Toplenzen.nl, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij geven u een antwoordnummer waar u de verkeerde order kosteloos naartoe kunt sturen. Wij zullen vervolgens zorgen dat u de juiste bestelling zo spoedig mogelijk ontvangt.

Hoe kan het dat mijn bestelling onvolledig is aangekomen?
Het kan zijn dat uw bestelling van dermate grote omvang is, dat de bestelling in meerdere pakketten wordt verzonden. Uit ervaring blijkt dat de kans bestaat dat een van de pakketten een dag later aankomt. Indien u vloeistoffen bestelt die niet door de brievenbus kunnen, worden deze u per pakketpost aangeboden. Het is dan tevens mogelijk dat uw bestelling niet in één keer bij u aankomt.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil ruilen?
Bij Toplenzen kunt u uw bestelling binnen 14 dagen (na verzenddatum) kosteloos ruilen. De voorwaarde is echter wel dat de verpakkingen van de artikelen ongeopend, onbeschadigd en onbeschreven zijn gebleven. Torische lenzen, kleurlenzen, bifocale lenzen en leeslenzen hebben wij namelijk niet op voorraad en worden teruggestuurd naar de fabrikant. De fabrikant eist op hun beurt tevens ongeopende, onbeschadigde en onbeschreven verpakkingen retour. Wij vragen u vriendelijk om eerst contact op te nemen met onze klantenservice, voordat u de lenzen retour stuurt.

Wat moet ik doen als ik van mijn bestelling af wil zien?
Bij Toplenzen kunt u uw bestelling binnen 14 dagen (na verzenddatum) kosteloos retourneren. De voorwaarde is echter wel dat de verpakkingen van de artikelen ongeopend, onbeschadigd en onbeschreven zijn gebleven. Torische lenzen, kleurlenzen, bifocale lenzen en leeslenzen hebben wij namelijk niet op voorraad en worden teruggestuurd naar de fabrikant. De fabrikant eist op hun beurt tevens ongeopende, onbeschadigde en onbeschreven verpakkingen retour. Wij vragen u vriendelijk om eerst contact op te nemen met onze klantenservice, voordat u de lenzen retour stuurt.

Vergoedingen zorgverzekeraars

Benieuwd wat u terug kunt krijgen van uw zorgverzekeraar?


Bekijk hier de vergoedingen overzichten van alle zorgverzekeraars

Tip: Wij declareren de kosten van uw lenzen direct bij uw zorgverzekeraar.

  • Gratis en snelle bezorging

    Binnen Nederland

afmelden?

Toplenzen op Facebook

Over Toplenzen

Toplenzen is al 16 jaar dé online contactlenzen winkel.

Klantenservice

 020-445 24 00
ma. t/m vr. van 8:30 tot 17.00 

Vaste klanten

Wij zien u graag als vaste klant bij Toplenzen, daarom doen wij voor vaste klanten net even iets extra’s

Informatie over lenzen

 Alles wat u wil weten over lenzen.
  • thuiswinkel waarborg
  • PostNL
  • iDeal
  • PayPal
  • MasterCard
  • Visa
  • American Express
  • Eénmalige machtiging
  • TrustPilot
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube